Frakt, levering og retur

Snuslageret.no tilbyr raskt og gratis levering til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle våre produkter sendes fra Norge, og våre priser inkluderer derfor tobakksavgift og moms. Du betaler ikke noe mer utover de prisene som fremkommer i vår nettbutikk.

Leveringstiden varierer ut ifra hvilke leveringsalternativ du velger, og hvor i landet pakken skal. Vår leveringstid er fra noen få timer til 3 virkedager. Dette avhengig av hvilke leveringsalternativ du velger, og hvor i Norge pakken skal.

For levering med Porterbuddy eller Instabox samme dag kan du nå bestille helt frem til klokken 14.00. For øvrige deler landet vil din pakke komme dagen etter.


Fraktalternativer

Snuslageret.no tilbyr nå fire forskjellige fraktleverandører til våre kunder. Dette gjør at du får full valgfrihet i hvordan du ønsker å få pakken levert 365 dager i året. For store deler av østlandsområdet og Bergen, Trondheim og Stavanger tilbyr vi levering dagen etter bestilling. Les mer om våre leveringsalternativer under. 


Porterbuddy – Hjem på døren
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1 dags leveringstid på døren.

Med Porterbuddy har du to leveringsvalg. Få pakken levert mellom klokken 17.30 til 19.30, eller klokken 19.30 til 21.30. Leveringen skjer påfølgende virkedag mandag til fredag. Porterbuddy leverer til Oslo, Akershus, Østfold, Buskerud, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen og nå også Kristiansand.

For utvalgte postnummer i Oslo og Akershus kan du få levering samme dag som ved bestilling. Denne muligheten får du ved bestilling før klokken 14.00. Ved disse adressene har du også mulighet for levering på søndager.

Ved valg av Porterbuddy vil du automatisk få opp dine leveringsvalg til din adresse. Du finner dekningskart for Porterbuddy her: https://porterbuddy.com/delivery-zone

Du vil kort tid etter bestilling motta en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke, eller endre leveringstidspunkt. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN kode for utlevering. Denne PIN koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på linken tilsendt i SMS.

I 2022 ble Porterbuddy stemt frem til årets fraktselskap i Prisjakts frakt-konkurranse.

Posten – Pakke i postkassen
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 2-5 virkedager.

Pakken leveres rett hjem i din postkasse. Når pakken sendes fra vårt lager, vil du kunne spore pakken hele veien hjem til deg. Dersom din postkasse er låst eller for full vil pakken bli forsøkt hengt på døren i en pose, dersom postbudet finner det forsvarlig.

For at postbudet skal henge pakke i en pose på døren må følgende kriterier være oppfylt:
- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
- Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
- Døren må være tydelig merket med mottakers navn
- Posten må ha adgang til mottakers dør, for eksempel ved låst ytterdør til felles inngang

Oppfylles ikke disse kriteriene, og postbudet finner det ikke forsvarlig å henge pakken i en pose på døren vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor, eller post i butikk. Du vil da motta en SMS eller e-post fra posten, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.

I forbindelse med endring i levering av post og pakker fra 7. juli 2020, vil det ikke være leveranser hver dag over hele landet, som tidligere. Cirka halvparten av landets husstander vil få "Pakke i postkassen" levert i postkassen alle hverdager. Den andre halvparten får levering annenhver dag som for brev og aviser. Du kan lese mer om dette her: https://www.posten.no/levering-av-post

Ved uhentet pakke vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.



Instabox – Levering til nærmeste smartskap
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: Valgfri leveringstidspunkt fra og med samme dag.

Instabox frakter pakken din til ditt lokale smarte skap, ofte allerede samme dag eller dagen etter bestilling. I dag leverer Instabox til Oslo, Nesbru, Kolbotn, Sarpsborg, Fredrikstad, Asker, Lillestrøm, Lørenskog og Bekkestua. I løpet av 2021 vil mange nye utleveringssteder komme.

Leveransen sendes til et skap som kunden selv velger i kassen og i det tidsvinduet du ønsker som er ledig. Legger du din ordre før klokken 14.00 kan leveransen skje samme dag til de skap som kommer opp som alternativ. Etter klokken 14.00 vil leveransen skje neste dag eller en annen dag etter bestillers ønske.

Kunden får en SMS med sporingslink og en pin kode som du bruker for å åpne skapet når pakken er ankommet. Pakken blir liggende i skapet i 3 dager før den går tilbake til Instabox. Da må ny utkjøring bestilles innen 10 dager før pakken blir returnert til oss.

Viktig å påse at korrekt mobilnummer blir registrert for å motta pinkoden.


Posten – Servicepakke
Pris: kr. 59,-
Leveringstid: 1-4 virkedager.

Med leveringsalternativer Servicepakke vil pakken bli levert direkte til ønsket postkontor, eller post i butikk. Når du velger dette leverings alternativet i vår kasse. Vil du selv få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Når pakken har ankommet ønsket postkontor eller post i butikk. Vil du få SMS om at pakken er klar for henting.

Ved uhentet pakke vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.


Retur

Kunden har i henhold til angrerettloven rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen er 14 dager regnet fra den datoen kunden mottok varene.

Av helsemessige og hygieniske årsaker forutsetter retten til å utøve angreretten at forsegling eller emballasje ikke er brutt etter levering.

Ønsker du å returnere varer, eller du opplever feil på leveransen, ber vi deg benytte angrerettskjemaet som medfølget ordrebekreftelsen eller kontakte kundeservice så snart som mulig.

Mottar du en annen vare enn bestilt, eller det er feil og mangler ved leveransen, vil vi alltid rette opp denne feilen så fort som mulig. Kontakt kundeservice så raskt som mulig å vi hjelper deg.

Skulle uhellet skje og din pakke ikke blir levert innen 14 dager kan kunden heve kjøpet og få sine penger tilbakebetalt. Ved tvist hos Forbrukerrådet vil Snuslageret alltid etterfølge Forbrukerrådets anbefaling.



Kontakt oss på telefon eller e-post:
Telefon: +47 80 02 51 74
Epost: hei@snuslageret.no


Åpningstider:
Mandag - Fredag 9.00-17.00

Stengt for lunsj mellom 11.00-12.00
Helg og helligdager: Stengt