Frakt, levering og retur

Snuslageret.no tilbyr raskt og gratis levering til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle våre produkter sendes fra Norge, og våre priser inkluderer derfor tobakksavgift og moms. Du betaler ikke noe mer utover de prisene som fremkommer i vår nettbutikk.

Snuslageret.no tilbyr fire forskjellige fraktleverandører til våre kunder. Dette gjør at du får full valgfrihet i hvordan du ønsker å få pakken levert 365 dager i året.

Vår leveringstid er fra noen få timer opp til 5 virkedager. Dette avhengig av hvilke leveringsalternativ du velger, og hvor i Norge pakken skal. Les mer om våre leveringsalternativer under
 

Leveringsinformasjon mars 2024

Transportørene viser til følgende datoer for at leveringen skal ankomme innen torsdag 28. mars. 

Posten: Fredag 22. mars – kl. 14:00

Porterbuddy: Søndag 24. mars – kl. 14:00

Instabox: Søndag 24. mars – kl. 14:00

Helthjem: Søndag 24. mars – kl. 14:00


Fraktalternativer


Porterbuddy – Hjem på døren
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 0-1 dager leveringstid på døren.

Med Porterbuddy får du pakken levert mandag til fredag og søndager mellom klokken 17.30 til 21.30.

Porterbuddy leverer til Oslo, Akershus, Østfold, Buskerud, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen, Kristiansand og Vestfold.

For utvalgte postnummer i Oslo, Viken, Vestfold og Telemark kan du få levering samme dag som ved bestilling. Denne muligheten får du ved bestilling før klokken 14.00. (OBS! Ved høy kapasitet hos Porterbuddy kan leveranse tiden i kassen endres til nestkommende dag) 

Ved valg av Porterbuddy vil du automatisk få opp dine leveringsvalg til din adresse. Du finner dekningskart for Porterbuddy her.

Du vil kort tid etter bestilling motta en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke, eller endre leveringstidspunkt. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN-kode for utlevering. Denne PIN-koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på linken tilsendt i SMS.

I 2022 ble Porterbuddy stemt frem til årets fraktselskap i Prisjakts frakt-konkurranse.


Posten – Pakke i postkassen
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 2-5 virkedager.

Pakken leveres rett hjem i din postkasse. Når pakken sendes fra vårt lager, vil du kunne spore pakken hele veien hjem til deg. Dersom din postkasse er låst eller for full vil pakken bli forsøkt hengt på døren i en pose, dersom postbudet finner det forsvarlig.

For at postbudet skal henge pakke i en pose på døren må følgende kriterier være oppfylt:

- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
- Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
- Døren må være tydelig merket med mottakers navn
- Posten må ha adgang til mottakers dør, for eksempel ved låst ytterdør til felles inngang

Oppfylles ikke disse kriteriene, og postbudet ikke finner det forsvarlig å henge pakken i en pose på døren vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor, eller post i butikk. Du vil da motta en SMS eller e-post fra posten, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.

I forbindelse med endring i levering av post og pakker fra 7. juli 2020, vil det ikke være leveranser hver dag over hele landet, som tidligere. Cirka halvparten av landets husstander vil få "Pakke i postkassen" levert i postkassen alle hverdager. Den andre halvparten får levering annenhver dag som for brev og aviser. Du kan lese mer om dette her.

Ved uhentet pakke vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.


Helthjem Ekspress
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1-3 virkedager.

Helthjem leverer til din postkassen. Du vil kunne spore pakken rett hjem til deg når pakken er sendt fra vårt lager. Dersom den ikke kan leveres i postkassen, vil det bli forsøkt å henge pakken på døra, dersom postmannen finner det hensiktsmessig. Husk å merke postkassen med ditt navn, slik at Helthjem kan levere pakken din.

Helthjem forbeholder seg retten til å levere pakken til et postombud dersom pakken eller transportforhold tilsier at hjemlevering ikke er egnet.


Instabox – Levering til nærmeste smartskap
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1-3 dager.

I dag leverer Instabox til Oslo, Nesbru, Kolbotn, Sarpsborg, Fredrikstad, Asker, Lillestrøm, Lørenskog, Bekkestua og Trondheim.

Instabox frakter pakken din til ditt lokale smarte skap og basert på ditt postnummer viser Instabox hvilke skap du kan velge leveranse til, samt når de kan levere til respektive skap.

Du får en SMS med sporingslenke og en PIN-kode som du bruker for å åpne skapet når pakken er ankommet. Pakken blir liggende i skapet i 3 dager før den går tilbake til Instabox. Da må ny utkjøring bestilles innen 10 dager før pakken blir returnert til oss.

Viktig å påse at korrekt mobilnummer blir registrert for å motta pinkoden.


PostNord – levering til utleveringssted 
Pris:
Denne tjenesten er gratis. 
Leveringstid: 1-5 dager leveringstid.

Med dette alternativet vil pakken bli levert direkte til ønsket postkontor eller post i butikk. Når du velger dette leveringsalternativet i vår kasse, vil du selv få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Denne tjenesten er fullt sporbar hele veien fra at pakken har blitt sendt fra vårt lager. Du kan følge leveransen via statusoppdateringer som du får på SMS eller e-post.

Ved ikke-hentet pakke vil PostNord sende deg en påminnelse etter 3 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 7 dager, vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.


Posten – Servicepakke
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 2-4 virkedager.

Med leveringsalternativet Servicepakke vil pakken bli levert direkte til ønsket postkontor, eller post i butikk. Når du velger dette leveringsalternativet i vår kasse vil du selv få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Når pakken har ankommet ønsket postkontor eller post i butikk vil du få SMS om at pakken er klar for henting.

Ved uhentet pakke vil posten sende deg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.


Retur

Kunden har i henhold til angrerettloven rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen er 14 dager regnet fra den datoen kunden mottok varene.

Av helsemessige og hygieniske årsaker forutsetter retten til å utøve angreretten at forsegling eller emballasje ikke er brutt etter levering.

Ønsker du å returnere varer, eller du opplever feil på leveransen, for eksempel hvis du mottar en annen vare enn bestilt, eller det er feil og mangler ved leveransen ber vi deg kontakte kundeservice så vi kan hjelpe deg.

Skulle uhellet skje og din pakke ikke blir levert innen 14 dager kan kunden heve kjøpet og få sine penger tilbakebetalt. Ved tvist hos Forbrukerrådet vil Snuslageret alltid etterfølge Forbrukerrådets anbefaling.



Kontakt oss på telefon eller e-post:
Telefon: +47 80 02 51 74
Epost: hei@snuslageret.no


Åpningstider:
Mandag - Fredag 9.00-17.00

Stengt for lunsj mellom 11.00-12.00
Helg og helligdager: Stengt