Frakt og levering
Snuslageret.no tilbyr raskt og gratis levering til hele Norge med unntak av Jan Mayen. Alle våre produkter sendes fra Norge, og våre priser inkluderer derfor tobakksavgift og moms. Du betaler ikke noe mer utover de prisene som fremkommer i vår nettbutikk. Merk: Ved levering til Svalbard tilkommer en ekstra omkostning.
Snuslageret.no tilbyr fire forskjellige fraktleverandører til våre kunder. Du kan bestille 365 dager i året.
Ekspresshåndtering
Hvis du velger Ekspresshåndtering i kassen, blir bestillingen din umiddelbart skrevet ut for håndtering hos oss, og på den måten vil bestillingen bli sendt så raskt som mulig. Vær oppmerksom på at leveringstiden fra vi har sendt bestillingen ikke påvirkes av dette valget.
Leveringsalternativer
Postkasselevering
Posten – Pakke i postkassen
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 2-5 virkedager.
Bestill før kl. 15:00 mandag–fredag for at ordren skal sendes samme dag.
Pakken leveres rett hjem i din postkasse. Når pakken sendes fra vårt lager, vil du kunne spore pakken hele veien hjem til deg. Dersom din postkasse er låst eller for full vil pakken bli forsøkt hengt på døren i en pose, dersom postbudet finner det forsvarlig.
For at postbudet skal henge pakke i en pose på døren må følgende kriterier være oppfylt:
- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
- Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
- Døren må være tydelig merket med mottakers navn
- Posten må ha adgang til mottakers dør, for eksempel ved låst ytterdør til felles inngang
Oppfylles ikke disse kriteriene, og postbudet ikke finner det forsvarlig å henge pakken i en pose på døren vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor, eller post i butikk. Du vil da motta en SMS eller e-post fra posten, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.
Ved uhentet pakke vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
Helthjem Ekspress
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1-5 virkedager.
Bestill før kl. 14:00 mandag–fredag og på søndager for at ordren skal sendes samme dag.
Helthjem leverer til din postkassen. Du vil kunne spore pakken rett hjem til deg når pakken er sendt fra vårt lager. Dersom den ikke kan leveres i postkassen, vil det bli forsøkt å henge pakken på døra, dersom postmannen finner det hensiktsmessig. Husk å merke postkassen med ditt navn, slik at Helthjem kan levere pakken din.
Helthjem forbeholder seg retten til å levere pakken til et postombud dersom pakken eller transportforhold tilsier at hjemlevering ikke er egnet.
Widerøe
Pris: 89,-
Leveringstid: 1-2 virkedager.
Bestill før kl. 13:45 mandag–fredag for at ordren skal sendes samme dag.
Widerøe frakter din pakke med fly til nærmeste flyplass. Deretter vil utlevering skje på hverdager til din postkasse/dør.
Dersom pakken ikke kan leveres i postkassen eller utenfor døren , vil du motta en SMS fra Widerøe med informasjon om et nytt leveringsforsøk. Hvis pakken fortsatt ikke kan leveres ved det andre forsøket, kan du enten hente den på flyplassen eller bestille en ny levering mot et gebyr som betales til Widerøe.
Det er viktig at postkassen/døra er merket med ditt navn, slik at Widerøe kan levere pakken til deg.
Hjemlevering
Porterbuddy – Hjem på døren
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 0-1 dager leveringstid på døren.
Bestill før kl. 15:00 mandag–fredag eller før kl. 14:00 på søndager for at ordren skal sendes samme dag.
Med Porterbuddy får du pakken levert mandag til fredag og søndager mellom klokken 17.30 til 21.30.
Porterbuddy leverer til Oslo, Akershus, Østfold, Buskerud, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen, Kristiansand, Vestfold, Gjerdrum, Nannestad, Eidsvoll, Hå, Lillesand og Melhus.
For utvalgte postnummer i Oslo, Viken og Vestfold kan du få levering samme dag som ved bestilling. Denne muligheten får du ved bestilling før klokken 15.00. (OBS! Ved høy kapasitet hos Porterbuddy kan leveranse tiden i kassen endres til nestkommende dag)
Ved valg av Porterbuddy vil du automatisk få opp dine leveringsvalg til din adresse.
Du vil kort tid etter bestilling motta en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke, eller endre leveringstidspunkt. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN-kode for utlevering. Denne PIN-koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på linken tilsendt i SMS.
Pakkeskap
Instabox – Levering til nærmeste smartskap
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 0-3 dager.
Bestill før kl. 15:00 mandag–fredag og på søndager før kl. 14:00 for at ordren skal sendes samme dag.
I dag leverer Instabox til Oslo, Nesbru, Kolbotn, Sarpsborg, Fredrikstad, Asker, Lillestrøm, Lørenskog, Bekkestua og Trondheim. Du finner dekningskart for Instabox her.
Instabox frakter pakken din til ditt lokale smarte skap og basert på ditt postnummer viser Instabox hvilke skap du kan velge leveranse til, samt når de kan levere til respektive skap.
Du får en SMS med sporingslenke og en PIN-kode som du bruker for å åpne skapet når pakken er ankommet. Pakken blir liggende i skapet i 3 dager før den går tilbake til Instabox. Da må ny utkjøring bestilles innen 10 dager før pakken blir returnert til oss.
Viktig å påse at korrekt mobilnummer blir registrert for å motta pinkoden.
PostNord – Levering til pakkeskap
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1-5 dager.
Bestill før kl. 13:30 mandag–fredag for at ordren skal sendes samme dag.
Med PostNord får du pakken din til ditt nærmeste pakkeskap og basert på ditt postnummer viser PostNord hvilke skap du kan velge leveranse til, samt når de kan levere til respektive skap.
PostNord varsler deg når pakken er på vei og klar til henting via SMS, e-post og/eller app. Ved henting i pakkeautomat benyttes PostNord appen med en unik ID for å åpne skapet.
Pakken blir liggende i skapet i 7 dager før den går tilbake til PostNord.
Viktig å påse at korrekt mobilnummer blir registrert for å motta informasjon från PostNord.
Utleveringssted
PostNord – levering til utleveringssted
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 1-5 dager leveringstid.
Bestill før kl. 13:30 mandag–fredag for at ordren skal sendes samme dag.
Med dette alternativet vil pakken bli levert direkte til ønsket postkontor eller post i butikk. Når du velger dette leveringsalternativet i vår kasse, vil du selv få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Denne tjenesten er fullt sporbar hele veien fra at pakken har blitt sendt fra vårt lager. Du kan følge leveransen via statusoppdateringer som du får på SMS eller e-post.
Ved ikke-hentet pakke vil PostNord sende deg en påminnelse etter 3 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 7 dager, vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
Posten – Servicepakke
Pris: Denne tjenesten er gratis.
Leveringstid: 2-5 virkedager.
Bestill før kl. 15:00 mandag–fredag for at ordren skal sendes samme dag.
Med leveringsalternativet Servicepakke vil pakken bli levert direkte til ønsket postkontor, eller post i butikk. Når du velger dette leveringsalternativet i vår kasse vil du selv få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Når pakken har ankommet ønsket postkontor eller post i butikk vil du få SMS om at pakken er klar for henting.
Ved uhentet pakke vil posten sende deg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. I forbindelse med noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
Spor bestillingen din
Her finner du oppdatert status og estimert leveringsdato for pakken din. For å spore pakken må du fylle inn ordrenummeret du mottok i ordrebekreftelsen, samt postnummeret ditt.
Vanlige spørsmål
Hva er fraktkostnaden og hvor lang er leveringstiden?
Vi har 0–5 virkedagers leveringstid til hele Norge. Det finnes alltid minst ett leveringsalternativ som er gratis. Les mer om våre leveringsalternativer ovenfor.
Når kommer bestillingen min?
Leveringstiden varierer mellom 0–5 virkedager avhengig av hvilket fraktselskap du har valgt. Når pakken din sendes fra vårt lager, får du en e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge forsendelsen din.
Her finner du oppdatert status og estimert leveringsdato for pakken din. For å spore pakken må du fylle inn ordrenummeret du mottok i ordrebekreftelsen, samt postnummeret ditt.
Hvor lenge ligger pakken min i skapet?
Instabox:
Standard er 3 dager før den går tilbake til Instabox. Da må ny utkjøring bestilles innen 10 dager før pakken blir returnert til oss.
PostNord:
Standard er 7 dager, men du kan velge å betale 19,- for å forlenge fristen med 7 dager hos PostNord.
Posten:
Standard er 7 dager, men du kan utsette fristen til totalt 14 dager i Posten Appen
Hvor lenge ligger pakken hos utleveringsstedet?
PostNord:
Ved ikke-hentet pakke vil PostNord sende deg en påminnelse etter 3 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 7 dager, vil pakken bli returnert til oss.
Posten:
Ved uhentet pakke vil posten sende deg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss
Kan jeg endre leveringsmetode etter kjøpet mitt?
Dessverre kan vi ikke endre leveringsmetode i en bestilling etter at den er lagt inn. Hvis du nettopp har lagt inn bestillingen, vennligst kontakt oss så snart som mulig for å se om den kan kanselleres, slik at du kan legge inn en ny bestilling med den leveringsmetoden du ønsker.
Jeg har ikke mottatt bestillingen min, hva gjør jeg?
Dersom du ikke har mottatt bestilling etter planlagt leveringstid, anbefaler vi deg å kontakte oss. Hvis posten ikke klarer å levere pakken i din postkasse vil du få en hentemelding på SMS. Pakken vil da bli levert til nærmeste postkontor/post i butikk.
Sender dere til utlandet?
Nei, vi sender kun innenfor Norge.